Rynek sklepów online w Polsce

Jak opublikowano w badaniach, ponad połowa ludności Polski korzystającej z Internetu to jednocześnie klienci sklepów online. Branże, w których Polacy dokonują zakupów najczęściej to: elektronika, kultura, odzież, zdrowie i uroda, a także turystyka czy sklepy wielobranżowe.

Rynek e-shoppingu

e-shoppingW związku z tym, że coraz więcej osób korzysta z zakupów online, wciąż warto otwierać sklepy w internecie. Tendencja do e-zakupów bowiem ciągle jeszcze rośnie. Polacy mają coraz większe zaufanie do internetowych sprzedawców.

Większość polskich sklepów internetowych to małe i średnie biznesy. Działają one zazwyczaj na prostych skryptach CMS. Najczęściej są to sklepy internetowe PrestaShop albo Shoper. Są one funkcjonalne, nie potrzebują dużej ilości miejsca na serwerze i nadają się do obsługi również przez osoby nie bardzo zaawansowane w technologiach. Posiadają bowiem intuicyjny panel do obsługi.

Sklep PrestaShop, ze względu na wyższy poziom zaawansowania i szerszy dostęp do modyfikacji – płatnych i bezpłatnych – zyskał szersze grono użytkowników i w swojej kategorii nie ma poważnej konkurencji. Wygoda obsługi i duża liczba dostępnych funkcji gwarantują, że jest to produkt łatwy w dostosowaniu dla niewielkiej działalności nawet dla osób, które nie mają w tej dziedzinie dużego doświadczenia. PrestaShop umożliwia stworzenie funkcjonalnego sklepu o unikalnym wyglądzie, jednak jak każdy darmowy program, nie ustrzegł się od pewnych problemów. Więcej na ich temat można przeczytać tutaj.

Coraz więcej użytkowników, którzy korzystają z PrestaShop, woli zapłacić abonament, cenie którego uzyska stabilniejszy skrypt, stałe wsparcie techniczne i wygodny dostęp do większej liczby modyfikacji bez konieczności dokonywania dodatkowych opłat. Wśród płatnych rozwiązań przodują sklepy PrestaShop firmy Idea, które cechuje wysoki poziom zaawansowania, unikalny graficzny design, indywidualny dla każdego klienta oraz niska liczba błędów. Dodatkowo, dzięki powiązaniu z systemem ERP, PrestaShop umożliwia bardzo wygodne zarządzanie sklepem i magazynem oraz minimalizuje koszty i czas pracy.

Poza sprzedażą na własnej domenie typowe jest także korzystanie z innych, gotowych platform jak Allegro czy inne, bardziej specjalistyczne opcje. Pozwala to na dotarcie do szerszego grona klientów i zwiększa konkurencyjność na rynku.