Programy przydatne w firmie

Prowadzenie przedsiębiorstwa nie jest łatwym zajęciem, jednak wykonywanie każdej czynności można usprawnić i przyspieszyć. Do tego najlepsze są liczne programy i aplikacje komputerowe. Z ich pomocą można planować czas pracy, wykonywać rozliczenia finansowe, czy zamawiać towar.

Programy i uprawnianie działań

program do ewidencji czasu pracyCzęsto wybierany jest program magazynowy. Służy on przede wszystkim firmom handlowym i dystrybucyjnym. Na nim widać ile konkretnie mamy sztuk danego towaru, program informuje nas również o tym, że czegoś jest mało i powinniśmy uzupełnić braki. Podobne opcje może mieć dobry sklep internetowy. Tam również kupujący widzą, czy produkt jest dostępny, czy zostały ostatnie sztuki. Drugim potrzebnym programem jest program do ewidencji czasu pracy. Przydaje się on przede wszystkim tam gdzie są prace zmianowe lub elastyczny czas pracy. Na wykresach i tabelach widać kto i kiedy był w pracy. Można zamieniać się zmianami, czy też łatwo podliczyć kto ile przepracował godzin. W programie widoczny jest podział na dni oraz na godziny. Dzięki temu pracodawca ma pewność, że nie wszyscy pójdą na urlop wypoczynkowy w tym samym terminie, ponieważ każdy się wpisze do rejestru. Program można połączyć z czytnikiem kart wejściowych, które przesyłają dane odnośnie tego, kiedy karta została użyta. Będzie widać kto się spóźnia do pracy, czy notorycznie wychodzi przed czasem.

program do ewidencji czasu pracyTrzecim omawianym programem będzie ten finansowo-kadrowy. Dotyczy on zarówno rozliczeń firmowych (wypłat, premii, przygotowywania umów), jak i rozliczeń zewnętrznych (wystawianie rachunków i faktur klientom). W systemie można dokonywać okresowych rozliczeń finansowych do urzędów, drukować umowy dla pracowników, czy robić statystyki i zestawienia sprzedażowe. Czwartym programem jest oprogramowanie helpdesk. To program do przyjmowania zgłoszeń od klientów oraz rozwiązywania problemów. Wiele rzeczy jest robionych automatycznie, przyspiesza to naprawę problemów, ku zadowoleniu klientów. Sprawna obsługa klienta jest szczególnie ważna w branżach usługowych, takich jak telekomunikacja, hosting domen, czy dla biur obsługi klienta w każdym sektorze gospodarki. Piątym przydatnym programem może być oprogramowanie erp. To system typu ,,wszystko w jednym”. Pozwala na zoptymalizowanie wielu działań.

Dostępny jest w wersji zintegrowanej i modułowej. Każdy ma dostęp do informacji z innych działów, dzięki czemu wiadomo co się dzieje w firmie. Połączenie sprawia, że dostawy i zakupy są realizowane wtedy, kiedy jest potrzeba, produkcja wiąże się z dystrybucją i magazynowaniem.